Активуємо аудіювання разом!
Аудіювання як один із видів мовленнєвих навичок відповідає за сприйняття мови в усній формі. Ступінь володіння цією навичкою прямо пропорційний ступеню можливості спілкування людини. Саме тому, правильно побудоване заняття з аудіювання допоможе відчинити двері у казковий світ англійської мови. У нашій методичній статті ми надамо декілька порад щодо оптимальної організації занять, а також допомоги учням розвинути цю надважливу навичку.
1. Interest and motivation – без зацікавленості учнів вчителю буде дуже складно утримати його/її увагу протягом усього заняття. Саме тому важливим перед тим, як почати слухати аудіо-запис або продивлятись відео-сюжет є організація етапу, метою якого буде зацікавити учнів. Зрозуміло що, кожна людина має власні інтереси, тому не завжди усіх цікавитимуть одні і ті самі теми, однак, можливим вирішення цієї проблеми є представлення проблемної ситуації та висловлення думки кожним учнем – так, кожен намагатиметься висловити власну позиції та прислухатиметься до інших. Якщо Ви цього досягли, то подальша робота над завданнями з аудіювання буде проходити цікавіше.
1. Interest and motivation – без зацікавленості учнів вчителю буде дуже складно утримати його/її увагу протягом усього заняття. Саме тому важливим перед тим, як почати слухати аудіо-запис або продивлятись відео-сюжет є організація етапу, метою якого буде зацікавити учнів. Зрозуміло що, кожна людина має власні інтереси, тому не завжди усіх цікавитимуть одні і ті самі теми, однак, можливим вирішення цієї проблеми є представлення проблемної ситуації та висловлення думки кожним учнем – так, кожен намагатиметься висловити власну позиції та прислухатиметься до інших. Якщо Ви цього досягли, то подальша робота над завданнями з аудіювання буде проходити цікавіше.
2. Target vocabulary – вже на етапі, зазначеному вище, вчитель може починати вводити лексичні одиниці, що безпосередньо відносяться до теми заняття та використані в аудіо-записі. Це не лише допоможе інтегрувати нові знання в заняття, а також значно полегшить для учнів сприйняття інформації під час прослуховування, адже незнайомі слова стануть причиною конфузу: учні сконцентруються на слові, які вони не знають та не зможуть зосередитись на подальшому прослуховуванні. Аби попередити цю проблему нові слова варто записувати на дошці та, якщо є змога, доповнювати флеш-картами, малюнками чи фото.
3. Source of information – важливим аспектом є джерело аудіо. Загальновідомо, що вчителю варто проводити заняття з аудіювання починаючи з першого року навчання, а також використовувати автентичні підручники, аудіо-записи та відео-сюжети з яких озвучені носіями мови – що одразу наблизить учнів до так званого «живого» мовлення та полегшить його сприйняття та комунікацію в цілому.
4. Check the needs – проводячи заняття з аудіювання, вчитель має можливість використовувати сучасні книги для вчителя аутентичних видавництв та користатись завданнями, запропонованими у підручнику. Так, підручники видавництва MM Publications містять широкий спектр завдань, що допомагає всебічно розвинути навички аудіювання. Тим не менш, багато креативних вчителів інколи самостійно готують завдання додатково, адаптуючи їх до потреб учнів з метою вдосконалення певних навичок аудіювання: так, наприклад це може бути завдання на заповнення пропусків, пов’язаних зі спеціальною інформацією – цифри, дати і т.д.. Ви також можете корегувати форму роботи: розбивши учнів на пари (слабкий-сильний учень), Ви допоможете їм поглянути на завдання з іншого боку. Не бійтесь бути оригінальним професіоналом та дивувати Ваших учнів різноманітністю: адже це допоможе «підтягнути» кожного з них в тому чи іншому аспекті.
5. Be consistent – головною помилкою багатьох вчителів є те, що вони пропонують учням виконати заскладні вправи одразу після першого прослуховування аудіо-запису. Однак, кваліфіковані педагоги та методисти радять починати із нескладних питань загального змісту, аби перевірити, чи дійсно учні зрозуміли про що йшлась мова. Після цього можна прослухати аудіо-запис ще раз та виконувати більш складні вправи. Якщо вчитель одразу запропонує учням виконати важкі вправи, то це лише погіршить ситуацію – учень концентруватиметься на окремих фразах, забуваючи про загальний зміст матеріалу. Не хвилюйтесь, якщо учням не вдалось відповісти на якесь запитання: це нормальне явище – запропонуйте прослухати ту частину аудіо-запису, що безпосередньо містила відповідь, а якщо це не допомогло, то увімкніть субтитри чи прокоментуйте самостійно. Радимо завжди перевіряти завдання з аудіювання разом з учнями та обговорювати проблемні моменти.
Немає коментарів:
Дописати коментар